Om jobbet

Har du erfarenhet av systemförvaltning och leverantörsstyrning inom affärssystem och applikationer? Trivs du i en koordinerande och social roll där kommunikation, samarbete och laganda premieras? Vill du vara med att flytta vår ERP-lösning till molnet?

Se hit för då kan du vara den ERP Manager vi söker!

Om rollen

Som ERP Manager kommer du att ha ett huvudansvar för flera av Adapteos affärsapplikationer; med särskilt fokus på vårt ERP-system (MS Business Central).

Din huvudsakliga uppgift blir att driva den tekniska roadmapen för våra affärskritiska applikationer och säkerställa att systemen uppfyller verksamhetens behov. Du kommer även vara med att driva ett spännande projekt, nämligen att flytta vår ERP-lösning till molnet!

IT-avdelningen är idag ca 13 personer och din roll kommer att ingå i ett av teamen som ansvarar för ERP, affärsnära applikationer samt IT-drift.

Rollen är bred och varierande och förutom att driva dialog och teknisk kravställning mot våra leverantörer så kommer du att få driva IT-relaterade projekt och vara med och forma vår applikationsstrategi framåt.

 

 

 

I denna roll kommer du att:

 

  • Arbeta nära verksamheten för att utveckla arbetsmetoder och systemstöd.
  • Skapa och driva planer på både kort och lång sikt.
  • Ansvara för avtal med relevanta systemleverantörer och driva dialogen med dem vid ändringar eller nya funktioner i systemen.
  • Proaktivt vidareutveckla relationen med våra leverantörer genom operativa, taktiska och strategiska möten som du initierar och upprätthåller.
  • Hantera avtal, licenser och följa upp.
  • Se över våra förvaltningsrutiner och säkra upp ways of working.

Krav och erfarenhet

För att lyckas i rollen tror vi att du har:

 

  • En akademisk bakgrund inom en IT-relaterad utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med affärssystem och applikationer i en förvaltande och koordinerande roll.
  • En kommunikativ, social, lyhörd och pragmatisk inställning, med en stark vilja att arbeta med både IT och människor.

Vad erbjuder vi dig?

Hos oss får du en utvecklande arbetsplats där du arbetar nära teamet, systemleverantörer och verksamheten. Du får möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt samt bidra till att bygga vidare på Adapteos framtida IT-plattform. Vi värdesätter work-life balance och erbjuder flexibla arbetstider samt möjlighet till hybridarbete.

Vårt kontor ligger centralt i Solna, nära Mall of Scandinavia, med mycket goda kommunikationer.

 

 

 

Ansökan

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan till oss. Urval sker löpande. För mer information om tjänsten, kontakta Linda Freij (linda.freij@houseofskills.se) eller Linda Mukka (linda.mukka@houseofskills.se).

 

 

Vi ser fram emot din ansökan!