IT-avdelningen på LK ansvarar för den operativa och verksamhetsstödjande IT:n i LK-gruppen. Vi har under ett antal år arbetat fokuserat på att ersätta gamla lösningar med moderna och har nu flera av de senaste lösningarna på plats.

Med andra ord är det nu de riktiga utmaningarna börjar, är du redo för en spännande utmaning?

Om rollen och arbetsuppgifter

Denna roll innebär att vara med och utveckla och förvalta koncernens operationella IT. Du kommer att arbeta med IT-strategi, planering och operativa förändringar samt förbättringar av vår IT-miljö. Stor möjlighet finns till att påverka vilka steg vi tar och på vilket sätt.

Arbetet görs antingen internt på IT-avdelningen eller tillsammans med bolagen i LK-gruppen, eller någon av våra leverantörer.

Vi har nått en nivå i vår resa där vi kan gå från att reaktivt arbeta med kortsiktiga lösningar till att jobba mer proaktivt. Detta ger oss möjlighet att lägga stort fokus på att ta fram riktigt bra och hållbara lösningar.

Är det dig vi söker?

Vi söker efter en kollega som har jobbat brett med modern teknik och som vill fortsätta att utveckla sina tekniska färdigheter. Känner du dig bekväm inom följande områden och gärna vass inom några så tror vi att du kommer att passa in väl:

– IT-säkerhet

– Infrastruktur (on-prem och cloud)

– Virtualisering

– Monitorering

– Backup

– Workplace

– Systemadministration (primärt Windows)

– Nätverk

Vi tror att du känner igen dig i och delar följande värderingar:

  • Teamplayer – vi uppskattar och delar kunskap med varandra.
  • Ansvarstagande – vi har ett stort ansvar så det är viktigt att alla bidrar i teamet.
  • Nyfiken – vi ansvarar tillsammans för vår roadmap – viktigt att alla bidrar med nya insikter och kunskaper.

Vad erbjuder vi dig?

Du blir en viktig del av ett mångsidigt team som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi tror på långsiktiga relationer där våra medarbetare har goda utvecklings- och påverkansmöjligheter.

I den här rollen får du stor handlingsfrihet med eget ansvar att uppfylla de operativa mål i gällande IT-strategi som tas fram gemensamt av teamet. Vårt arbete speglas till stor del av våra värderingar långsiktighet, nyfikenhet, att vara orädd och att göra det med glädje. Vidare är vi beroende av en ömsesidigt win-win där du som medarbetare behöver utvecklas för att vårt företag skall utvecklas.

Vi strävar efter att bygga kompetens in-house snarare än att ta extern hjälp, vilket en fin möjlighet för dig som vill utvecklas med den senaste tekniken.

Självklart erbjuder vi tjänstepension, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Vi sitter i Bromma, med närhet till kommunikationer och fin natur.

Din ansökan

Låter detta intressant? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt då urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar vi med House of Skills.

Har du frågor om tjänsten kontakta Linda Mukka eller Linda Freij på House of Skills på: ansokan@houseofskills.se, märk mailet med ”Lagerstedt & Krantz”.

Om Lagerstedt & Krantz

LK är en modern handels- och produktionskoncern som verkar på global nivå inom värme- och VVS-system samt teknisk armatur. Organisationen har ca 400 anställda och våra produkter och lösningar säljs framgångsrikt i Europa, Mellanöstern, Asien och USA.