På SOS Alarm har vi ett viktigt uppdrag: att skapa trygghet för alla, dygnet runt, året om. Vi utvecklar smarta lösningar och tjänster som stärker samhällets förmåga att hantera kriser, olyckor och nödsituationer.

Vi söker nu en Verksamhetsarkitekt som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet och samtidigt bidra till ett tryggare Sverige.
Är du den vi söker?

 

Din vardag som Verksamhetsarkitekt
Som verksamhetsarkitekt hos oss arbetar du med strategiska och operativa frågeställningar där du säkerställer effektivitet och kvalitet i vår verksamhet samt skapar förutsättningar för hållbara IT-lösningar. Du är en viktig länk mellan verksamhetens behov och våra tekniska lösningar.

I rollen kommer du bland annat att:

• Utföra behovsanalyser för att skapa insikter och förståelse för verksamhetens och kunders behov.

• Med hjälp av visualiseringar och strukturer skapa en gemensam förståelse för hur olika behov påverkar verksamheten.

• Ta fram lösningsförslag tillsammans med dina kollegor.

• Delta i initiativ som syftar till att förbättra verksamhetens arbetssätt eller IT-stöd.

• Underhålla och vidareutveckla framtagna strukturer som t.ex. förmågekarta.

 

Vad vi erbjuder dig:

• En arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värdesätts.
• Goda möjligheter till personlig utveckling.
• Kollegor med ett stort engagemang och en stark laganda.
• Möjlighet att arbeta med samhällskritiska verksamhetsfunktioner som ständigt behöver finnas tillgänglig.
• En flexibel arbetsmiljö där du har möjlighet att arbeta i en hybridlösning – en kombination av arbete på vårt kontor i centrala Stockholm och på distans.

 

Vår kultur präglas av våra värderingar:
Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande.

 

Vem är du?
Vi tror att du känner igen dig i följande påståenden:

• Du har en hög analytisk förmåga.

• Du har erfarenhet av arbete med förmågekartor och behovsanalyser. Har du även arbetat med informationsmodellering är detta meriterande.

• Du har lätt för att skapa dig en övergripande förståelse för komplexa verksamhets- och IT-miljöer.

• Du har med fördel en bakgrund från liknande roller alternativt roller som exempelvis lösningsarkitekt.

• Du har en god kommunikativ förmåga och kan enkelt förklara olika perspektiv för olika målgrupper och därigenom skapa en god förståelse för både IT och verksamhet.

• Du gillar att dela med dig av information och arbeta tillsammans med andra.

 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med House of Skills.
Har du frågor? Kontakta gärna Linda Freij (linda.freij@houseofskills.se) eller Linda Mukka (linda.mukka@houseofskills.se).
Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

 

Mer om SOS Alarm
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners – dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden.